Rhythm, Rhyme & Reverberation – A to Z Blog Challenge

Vienna man--Steve Evans

Versión en Español se puede encontrar a continuación o haga clic aquí para ir allí. Haga clic en mí para saltar a la parte española.  Support the free Story Crossroads Festival by giving today.

This post is part of the A to Z Blog Challenge.  See more at http://www.a-to-zchallenge.com/.

“Sto’etry” is the word of choice by storyteller Mitch Capel.  He often is seen on stage with his suit coat covered in buttons.  These buttons have phrases like “Stop the War” and “Don’t Take Me For Granted” and “Excellent!” that, by reading them, already feels like poetry.  Then Mitch opens his mouth.  Hold on, world!  The rhythm and rhyme coming forth rocks the whole world into reverberation.

Experiencing poetry is much more than hearing about a brook gurgling by a tree with butterflies dancing about.  Poetry can make people stop and listen.

Consider the difference these story poets have had on the world:

  • Dr. Seuss, Example–“Oh, the Places You’ll Go!” that is now a staple for any graduation party to guide on that oh so mysterious life ahead
  • Shel Silverstein, Example–“The Giving Tree” that is one of the most beautiful stories on sacrifice by following the relationship of a boy and his tree
  • Shakespeare, Example–“Hamlet” that has each of asking ourselves–like Hamlet himself–of what kind of person we need to be or will choose to be

Or think of what these words do for you:

Hope is the thing with feathers 
That perches in the soul, 
And sings the tune without the words, 
And never stops at all

–Emily Dickinson

Now take this great power before a live audience.

How?

1. Bring the Passion

Poetry is already succinct ways to express oneself.  In that time, the audience needs to sense and feel the intensity of how you feel about the subject shared in the piece.  So bring it!

2. Bring the Atmosphere

Outside of the poetry, what can be done about the ambiance of where you are about to perform?  Are there lighting choices such as keeping the lights on for the audience and you on stage or do you want to spotlight anything in particular?  Are there set pieces you wish to include?  Does music enhance or take away from the experience?  Ponder on what the author of the poem may have wished to happen in an ideal world.

3. Bring Something New

The words are already set in a poem though you can still share something unique.  Your body language, facial expressions, and gestures add to the experience.  Your pacing and tone do wonders.  Performing poetry to an audience has more choices than reading it from the page to yourself.  Take advantage of that opportunity.

We appreciate Steve Evans granting permission to use the picture he took of this man from Vienna.  You can find all of his images here:  https://www.flickr.com/photos/babasteve/.

Aquí lo tiene.
Vienna man--Steve Evans
Ritmo, Rima & Reverberación

“Sto’etry” es la palabra preferida por el narrador Mitch Capel. Él a menudo es visto en el escenario con su abrigo de un traje cubierto de botones. Estos botones tienen frases como “No a la guerra” y “Don’t take me for granted” y “Excelente” que, al leerlos, ya se siente como la poesía. A continuación, Mitch abre su boca. Espera, mundo! El ritmo y la rima que sale de las rocas al mundo entero a la reverberación.

Experimentando la poesía es mucho más que oír hablar de un arroyo gorgoteo un árbol con mariposas bailando alrededor. La poesía puede hacer que la gente se detenga y escuchar.

Considere la diferencia de estos poetas han tenido en la historia del mundo:

  • Dr. Seuss, por ejemplo–“Oh, los lugares a los que voy!” que es ahora un elemento básico para cualquier fiesta de graduación para guiar en esa oh tan misteriosa vida delante
  • Shel Silverstein, por ejemplo–“El Giving Tree” que es una de las más hermosas historias de sacrificio, siguiendo la relación de un muchacho y su árbol de
  • Shakespeare, por ejemplo–“Hamlet” que tiene cada una de preguntarnos–como Hamlet sí- de saber qué tipo de persona necesitamos ser o elegir ser

Pensar de qué hacer para usted estas palabras:

La esperanza es la cosa con plumas

Que se posa en el alma,

Y canta la melodía sin palabras,

Y nunca se detiene en todas

–Emily Dickinson

Ahora tomar Esta gran Potencia ante un público en vivo.

¿Cómo?

1. Traer la pasión la

Poesía ya es sucinto maneras de expresarse. En ese momento, el público necesita sentido y sienta la intensidad de cómo te sientes acerca del tema compartido en la pieza. Así que traiga!

2. Llevar la atmósfera

Fuera de la poesía, ¿qué se puede hacer sobre el ambiente de donde se va a realizar? Hay opciones de iluminación como mantener las luces encendidas durante la audiencia y usted en el escenario o desea destacar algo en particular? Hay piezas del conjunto que desee incluir? ¿La música mejorar o tomar distancia de la experiencia? Reflexionen sobre lo que el autor del poema puede haber querido a suceder en un mundo ideal.

3. Aportar algo nuevo

Las palabras ya están establecidos en un poema aunque todavía puedes compartir algo único. Su lenguaje corporal y las expresiones faciales y los gestos se suman a la experiencia. Su ritmo y tono hacer maravillas. La realización de la poesía a una audiencia tiene más opciones que la lectura de la página a usted mismo. Aprovechar esa oportunidad.

Apreciamos Steve Evans la concesión de permiso para utilizar la foto que tomó de este hombre de Viena. Puede encontrar todas sus imágenes aquí: https://www.flickr.com/photos/babasteve/.

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